-
"Затверджую"
Директор Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст. _________ Кость О.М
План
роботи
кабінету світової літератури
Великогаївської
ЗОШ І-ІІІ ст.
Тернопільського
району
на 2014
-2015 н.р.
Завідувач кабінету:
Лапшинська
Світлана Ярославівна
2014 р.
Вступ
Кабінет світової літератури – це єдина, органічно зв’язана система
навчального обладнання, оформлена відповідно до вимог наукової організації
праці вчителя й учня, яка забезпечує високий рівень предмета.
Кабінет світової літератури – це спеціально
обладнаний учбово-методичний центр, який забезпечує найвищі рівні викладання
літератури – науковий, естетичний, навчальний, методичний, виховний. Саме
тут відбувається залучення учнів до світу прекрасного, виховується любов до
книги, формуються критерії сприйняття творів світового мистецтва. Основна мета
створення кабінету полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації
навчально-виховного процесу та реалізації завдань відповідно до Державного
стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 14 січня 2004 року за № 24 (24-2004-п)та Наказу МОНУ від
20 липня 2004 року № 601.
Завданням
функціонування навчального кабінету є створення передумов для:
· організації
індивідуального та диференційованого навчання;
· реалізації практично-дійової і творчої
складових змісту навчання;
· забезпечення в старшій школі профільного і
поглибленого навчання;
· організації роботи гуртків та факультативів;
·
проведення засідань шкільних методичних об'єднань;
· індивідуальної підготовки вчителя до занять та
підвищення його науково-методичного рівня.
Мета роботи: забезпечити оптимальні умови для організації
навчально-виховного процесу із світової літератури.
В кабінеті створені передумови для організації індивідуального та диференційованого навчання. В ньому є стенди "Це потрібно знати", "Освіта починається з цих книжок", "Періодизація літератури", "Робота з обдарованими дітьми", що дає змогу використовувати теоретичний матеріал на уроках та підвищувати інтелектуальний рівень учнів. Для зацікавлення учнів світовою літературою кабінет оснащений :
В кабінеті створені передумови для організації індивідуального та диференційованого навчання. В ньому є стенди "Це потрібно знати", "Освіта починається з цих книжок", "Періодизація літератури", "Робота з обдарованими дітьми", що дає змогу використовувати теоретичний матеріал на уроках та підвищувати інтелектуальний рівень учнів. Для зацікавлення учнів світовою літературою кабінет оснащений :
. фаховими журналами;
бібліотечкою довідково-інформаційної та методичної літератури із предмета.
Систематично працюють експозиції змінного характеру :
- виставка
кращих учнівських робіт;
- роботи
переможців обласного конкурсу-захисту МАН;
- орієнтовні
завдання до уроків тематичної атестації;
- "Літературний
календар" (додаткова інформація про життєвий і творчий шлях
письменників.
Також
кабінет слугує для індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення
його науково-методичного рівня.
Вся робота у кабінеті у
2013-2014 н.р. направлена була на:
- виховання
учнівського інтересу до вивчення світової літератури, високої читацької та
загальної культури;
- формування
в учнів національних та загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення та
поваги до інших народів;
- формування
в учнів критичного мислення, навичок оцінювання суспільних явищ і процесів,
життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючи, комунікативних,
інтелектуально-інформаційних навичок;
- формування
в учнів власної гідності, відповідальності, особистого ставлення до подій і
явищ суспільного життя, здатності визначати власну активну життєву позицію,
робити свідомий вибір, встановлювати особисті цілі, спрямовані на розвиток
суспільства, держави, забезпечення власного добробуту та добробуту своєї
родини.
В кабінеті світової
літератури діти мають змогу ознайомлюватися з новинками навчальної, наукової
літератури, періодикою. Тут є як постійний, так і змінний навчальний матеріал:
- політична
карта світу та карта України;
- портрети
письменників світової літератури;
- краєзнавчий матеріал, державні символи
України.
Проводиться робота по
виготовленню тематичних карток, роздатковий матеріал до уроків, підібрані тести
для перевірки знань учнів. У кабінеті
постійно діють виставки учнівських робіт (реферати, інформаційні повідомлення,
есе, твори, дослідження, проекти тощо). Діти мають змогу працювати в кабінеті і
після уроків, отримуючи консультації вчителя.
Головним, проблемним
питанням, яке ставиться перед учителем і учнями є “Особистісно зорієнтований
підхід до вивчення світової літератури”
Протягом року в кабінеті
проводилися тематичні ранки, засідання круглого столу, шкільні олімпіади.
Все це дозволяє разом з
формуванням конкретних знань та загальних уявлень учнів створювати умови для
розвитку їх моральних та естетичних цінностей.
У 2014 - 2015 навчальному році кабінет світової
літератури буде працювати над такими завданнями:
-
надання
науково-методичної допомоги вчителям в удосконаленні навчально-виховної роботи;
-
забезпечення
можливості використання вчителями сучасних педагогічних засобів навчання;
- узагальнення і поширення досвіду кращих
учителів;
-
забезпечення оптимальних умов для навчальної роботи кабінету:
проведення тематичних атестацій, практикумів, факультативів;
-
виховання
свідомого прагнення в учнів до світової літератури, істотне поглиблення їхньої
мовленнєвої та читацької компетенцій;
-
раціональне
використання наявного в кабінеті матеріалу.
Організаційна робота
-
організувати
виставку учнівської творчості;
-
проведення
заходів, спрямованих на підвищення знань учнів із світової літератури;
-
організація
позаурочної роботи (тематичні вечори, шкільні олімпіади, конкурси).
Навчально-методична робота
-
організувати
навчально-методичну роботу вчителів у кабінеті, підвищувати їх фаховий рівень шляхом
самоосвіти, вивчення і впровадження передового досвіду;
-
систематично
проводити методичні об'єднання вчителів світової літератури;
-
поповнення
кабінету наочними посібниками.
Позакласна робота
- провести
тиждень світової літератури;
-
організувати
літературні вечори;
-
організовувати
різноманітні заходи для зацікавлення учнів світовою літературою.
-
провести усний
літературно-мистецький журнал “На крилах романтичних мрій”.
-
Засідання літературного гуртка “Світоч знань”
“Я люблю літературу” (літературний
портрет Чарльза Діккенса).
№
п/п
|
Зміст
заходів
|
Дата
|
Відповідальний
за
виконання
|
|
І.
Організаційна робота
|
||||
1
|
Обрання ради кабінету, розподіл
обов’язків між членами ради. Проведення засідань ради кабінету.
|
До
05.09.
Один
раз в
місяць
|
Завідувач
|
|
2
|
Узгодити з класним керівником графік
чергування учнів у кабінеті.
|
До
03.09.
|
Завідувач,
староста класу
|
|
3
|
Проведення інвентаризації матеріальних
цінностей кабінету.
|
Грудень
|
Завідувач
|
|
4
|
Закріплення робочих місць за
учнями у кабінеті.
|
03.09.
|
Завідувач,
класний
керівник
|
|
5
|
Проведення бесід з учнями класу з питань дотримання техніки безпеки,
правил роботи у кабінеті.
|
Вересень
протягом
семестру
|
Завідувач,
класний
керівник
|
|
6
|
Скласти розклад роботи кабінету.
|
До
10.09.
|
Завідувач
|
|
7
|
Оформити: - паспорт кабінету.
|
До
02.09.
|
Завідувач
|
|
-
перспективний план роботи кабінету
|
05.09.
|
Завідувач
|
||
-
акт-дозвіл на експлуатацію кабінету
|
До 01.09.
|
Комісія
школи
|
||
-
куток з техніки безпеки
|
Завідувач
|
|||
-
план роботи кабінету на 2014/2015 н.р.
|
До
10.09.
|
Завідувач
|
||
ІІ.
Навчально-методична робота.
|
||||
2.1
|
Систематизувати
і підібрати дидактичний матеріал з тем:
|
|||
5
клас
|
Лапшинська С.Я
|
|||
Сучасна дитяча література.
|
До 30.09
|
|||
.Казки народів світу
|
До 25.12
|
|||
6
клас
|
Лапшинська С.Я
|
|||
Пригоди і фантастика
|
До 25.10
|
|||
Образ майбутнього в літературі
|
До 30.11
|
МудраО.М.
|
||
7
клас
|
Лапшинська С.Я
|
|||
Гоголь "Тарас Бульба"
|
До 30.09
|
|||
Рільке" Пісня про Правду"
|
До 15.11
|
|||
Джонатан Свіфт "Мандри Гуллівера"
|
До 30.12
|
|||
О.Генрі "Останній листок"
|
До 15.01
|
|||
8
клас
|
Лапшинська С.Я
|
|||
Створити буктрейлери до художніх творів
|
||||
Д. Алігєрі "Божественна комедія"
|
До 30.12
|
|||
Джованні Боккаччо "Декамерон"
|
До 20.02
|
|||
Шекспір "Гамлет"
|
До 15.03
|
|||
9
клас
|
||||
Скласти літературний календар присвячений 200-річчю від дня народження М.Ю.Лермонтова
|
До 30.09
|
Лапшинська С.Я
|
||
Створити буктрейлери до літератури романтизму
|
До 30.11
|
|||
Байрон" Мазепа"
|
До 30.03
|
|||
10
клас
|
Лапшинська С.Я
|
|||
Створити
буктрейлери до поезії пізніх романтиків:
|
||||
Бодлера
|
До 15.10
|
|||
Вітмена
|
До 30.11
|
|||
2.2
|
Підібрати і
скласти різнорівневі контрольні роботи
на І і ІІ семестри для 11 класу
|
|||
Створити
презентацію"Література постмодерну".
|
До
30.09.
|
Лапшинська С.Я
|
||
Створити
буктрейлери до художніх творів
|
||||
М.Булгаков "Майстер і Маргарита"
|
||||
Е.Камю
"Чума",Е.Хемінгуей "Старий і море"
|
||||
9 клас
Зробити
діаграму успішності учнів за перший і другий семестр
|
До
30.12
|
ЛапшинськаС.Я.
|
||
10 клас
Написати фанфіки, есе до програмових творівО. Уайльд "Портрет ДоріанаГрея" О.Толстой"Анна
Кареніна",Стендаль "Червоне і чорне",Оноре де Бальзака
"Гобсек".
|
До
20.02
|
Лапшинська С.Я
|
||
2.3
|
Провести
круглий стіл «Розвиток креативної особистості на уроках світової літератури. Дослідницька робота на
уроках світової літератури
Відкритий урок
в 5 класі Елеонор Портер "ПОЛІАННА"
Розвиток
творчих здібностей на уроках світової та німецької літератури
Упровадження
стратегій критичного мислення для розвитку особистості учня
Урок
позакласного читання в 6 класі за
твором Еріка
Шмітта"Оскар і
Рожева Пані."
|
Лютий
Квітень
|
ЛапшинськаС.Я.
Лапшинська
С. Я.
|
|
ІІІ. Зміцнення
матеріально-технічної бази
|
||||
3.1
|
Оформити
картотеку :
|
Жовтень
|
Лапшинська С.Я
|
|
- періодичних
видань;
|
||||
- технічних
засобів навчання;
|
||||
- з актуальних
питань, необхідних для засвоєння учнями навчальної програми ;
|
||||
-
науково-методичної літератури;
|
||||
- довідкової;
|
||||
-
навчально-дослідницьких приладів;
|
||||
-
навчально-наочних посібників;
|
||||
-
екранно-звукових приладів.
|
||||
3.2
|
Систематизувати
завдання тематичного оцінювання на:
|
|||
- І семестр
|
Вересень
|
|||
- ІІ семестр
|
Січень
|
|||
3.3
|
Розробити
тематику рефератів, досліджень, повідомлень
|
Вересень-жовтень
|
||
3.4
|
Оформити
пам’ятки з організації самостійної роботи учнів
|
|||
3.5
|
Знайомити
учнів з новими посібниками з
тестування.
|
Протягом
року
|
Вчителі
світової літератури
|
|
3.6
|
Організувати
виставку кращих науково-дослідницьких робіт,
-
рефератів,
-
проектів
|
Січень,
травень
|
||
3.7
|
Поповнювати
матеріали перспективного педагогічного досвіду
|
Постійно
|
Вчителі
Лапшинська
С.
|
|
3.8
|
Зібрати та
опрацювати матеріали з організації та проведення моніторингу якості знань
|
Грудень
|
Вчителі
Лапшинська
С. Я.
Мудра
О.М.
|
|
3.9
|
Взяти участь у
обміні передовим педагогічним досвідом з проблеми:формування культорологічної та компаратитивної компетенції учнів у процесі
вивчення світової літератури
|
Березень,
методична сесія
|
||
3.10
|
Поповнювати
тематичні папки ілюстративним матеріалом
|
Постійно
|
||
3.11
|
Продовжити
передплату періодичної преси для кабінету
|
Листопад
|
||
3.12
|
Поповнити
кабінет:
|
|||
- художньою
літературою
|
Протягом
року
|
|||
- збірниками
тестів
|
Грудень
|
|||
3.13
|
Поповнити
краєзнавчі матеріали
|
Серпень
|
||
3.14
|
Скласти і
поповнювати картотеку навчально-методичної літератури
|
Серпень,
протягом року
|
||
3.15
|
Продовжити
роботу з апробації електронних педагогічних засобів
|
Постійно
|
Вчителі,
учні
|
|
3.16
|
Організувати
виставку “Кращі учнівські зошити і роботи учнів”
|
грудень
|
Вчитель
|
|
ІV. Робота з
обдарованими учнями.
Позакласна
робота
|
||||
4.1
|
Організація
проведення індивідуальних консультацій для учнів 7-11 класів
|
Постійно
|
Вчителі
|
|
4.2
|
Робота з
виявлення здібних, обдарованих школярів. Поповнення банку даних “Обдаровані
діти”
|
Постійно
|
Вчителі
|
|
4.3
|
Залучити учнів
до науково-дослідницької роботи, участі у конкурсах, конференціях.
|
Протягом
року
|
||
4.4
|
Організація і
підготовка учнів до вступу у МАН
|
Вересень
|
||
4.5
|
Провести
заходи з відзначення літературних дат державного, національно-духовного та
історичного календаря
|
Протягом року
|
||
4.6
|
Засідання
літературного гуртка ‘Світоч знань"
|
Грудень
|
Лапшинська
С. Я.
|
|
4.7.
|
Провести акцію
" Напиши листа солдату". Виготовити "Оберіг - воїну АТО".
|
|||
4.8.
|
Провести
предметні тижні:
|
|||
-
світова література
|
Лютий
|
|||
4.9.
|
Провести
літературний вечір, присвячений Лесі Українці та Генріху
Гейне."Любов.Сраждання.Боротьба...і Слово."
|
Лютий
|
ЛапшинськаС.
Я.
Мудра
О.М.
|
|
4.9
|
Підготувати,
відібрати матеріал конкурсів, турнірів.Провести виставку присвячену 215 річниці від дня народження
Оноре де Бальзака
|
Протягом року за планом школи
|
||
Конкурс на
кращого знавця літературного твору
|
||||
"Конкурс читців"День поезії у школі" присвячений
Всесвітньому дню поезії.
|
Березень2015
|
Лапшинська
С.Я.
|
||
Конкурс
малюнка
|
||||
Конкурс-відгук
на кращий твір із позакласного читання
|
||||
Конкурс стінгазет
|
||||
4.11
|
Оформити стенд: Памятка учаснику дискусії
|
Грудень
2014
|
Мудра
о.М.
|
|
4.12
|
Оформити стенд:
Сучасна дитяча література
|
Лапшинська С.Я
|
||
Листопад
2014
|
||||
4.13
|
Придбати : Ілюстративний
матеріал для 10-го класу «Картинна галерея»
|
ЛапшинськаС.Я.
|
||
-
тематичні таблиці із світової
літератури
|
2014
|
|||
-
відео - касети, аудіокасети,
диски
|
2014
|
|||
-
довідкову літературу
|
2014-2015
|
|||
4.14
|
Оформити: стенд
Пам’ятка для
любителів поезії
|
2014
|
Лапшинська
С. Я.
|
|
4.15
|
Постійно
поповнювати цікавими рубриками блог
світової літератури
|
Лапшинська
С.Я.
|
||
V.
Інформаційно-бібліографічна робота
|
||||
5.1
|
Вивчити склад фонду бібліотеки школи з
проблем методики викладання світової літератури
|
До 01.11
|
Лапшинська С. Я.
|
|
5.2
|
Скласти короткі
анотації на літературу, що надійшла із світової літератури
|
Протягом року
|
||
5.3
|
Організовувати
книжкові виставки
|
До 01.09
|
||
5.4
|
Укомплектувати
бібліотеку кабінету підручниками та літературою відповідно до вимог
навчальних програм
|
листопад
|
||
5.5
|
Взяти участь у
проведенні Всеукраїнської акції «Живи, книго»
|
Протягом семестру
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар